Aborda mbits com la defensa dels serveis públics i el dret a protesta
BARCELONA, 22 maig (EUROPA PRESS) -
La CUP ha presentat aquest divendres la campanya 'Que no ens robin la vida' --'Que no ens robin la vida'-- per defensar que és necessari un canvi de model social i econmic davant les conseqüncies negatives del coronavirus, que est precaritzant a la ciutadania: "Volem donar aquest missatge que nosaltres estarem aquí per donar resposta a tot el que est passant".
En roda de premsa telemtica aquest divendres, la portaveu de la CUP Maria Rovira ha subratllat que l'objectiu és "llanar propostes que visualitzin que és una qüestió de voluntat política fer d'una altra forma les coses", i no es poden quedar paralitzats des de la formació davant l'emergncia social i econmica i mobilitzacions d'extrema dreta, ha dit.
Preguntada sobre si la campanya té voluntat electoral i preelectoral, Rovira ha assegurat que la intenció "no és emplaar el vot" sinó explicar el projecte de la CUP i l'esquerra independentista i donar una resposta política al que est passant, independentment de la celebració o no d'eleccions.
La campanya s'estructura en diversos eixos, com la defensa dels serveis de titularitat pública i accés universal, garantint les condicions dignes dels treballadors; l'impagament del deute, que consideren que "han d'assumir els que més tenen", i la distribució equitativa de la riquesa.
També aposta pel dret a una vida digna, que la CUP basa en "pa, treball i habitatge", i incideix en la necessitat que tots els ciutadans puguin accedir a un treball o a les prestacions necessries, així com a una bona alimentació per a tota la societat, desenvolupant la sobirania alimentria.
L'últim eix se centra en la defensa del dret a la manifestació, a la protesta i a la llibertat d'expressió davant "la campanya militzarizada i centralitzada de l'Estat durant la pandmia", i la CUP assenyala que s'est repensant com han de ser les mobilitzacions, per que en cap cas confrontaran el dret a la manifestació amb el dret a la salut.
ACTIVITATS DE LA CAMPANYA
La campanya --amb personatges vestits de negre i mscares blanques-- s'articular a través de xerrades i rodes de premsa per les plataformes digitals de la formació, i a llarg termini es vol estudiar un format similar al de míting polític en diferents poblacions, en funció de les possibilitats sanitries.
"La idea de la campanya és alternar el nostre espai de lluita al carrer, més enll del Parlament i ajuntaments, per estem repensant com alternar-ho juntament amb xerrades i rodes de premsa en plataformes digitals", ha dit Rovira, que ha avanat que els diputats en el Parlament Maria Sirvent i Vidal Aragons oferiran una roda de premsa dins de la campanya dimecres que ve.