Actualitzat 17/12/2013 21:09

Convivència Cívica afirma que la immersió lingüística és contrària a la "voluntat de la majoria"

Francisco Caja Y Ángel Escolano, De Convivencia Cívica Catalana (CCC)
EUROPA PRESS

BARCELONA 16 set. (EUROPA PRESS) -

Convivència Cívica de Catalunya (CCC) ha considerat aquest dilluns que la immersió lingüística és contrària a la "voluntat de la majoria" de ciutadans de Catalunya, pel que ha impulsat una campanya informativa en les escoles catalanes a favor d'un ensenyament a parts iguals en català i castellà.

L'objectiu de la campanya és proporcionar "la informació i els mitjans necessaris perquè els pares que ho desitgin puguin sol·licitar un ensenyament bilingüe per als seus fills", ha informat aquest dilluns CCC en un comunicat.

Ha subratllat que els pares "tenen dret" a sol·licitar una educació bilingüe que, segons ha valorat, respon a un sistema més enriquidor que el que ofereix la vehicularitat del català.

"Que els alumnes aprenguin en les dues llengües oficials, amb unes assignatures en català i altres en espanyol, de manera equilibrada és alguna cosa positiva per al seu desenvolupament educatiu i el seu futur professional", ha explicat l'entitat.

També ha exalçat el gran valor de la llengua catalana, tot i que ha advertit que la llengua espanyola "permet comunicar-se amb centenars de milions de persones a tot el món per la qual cosa el seu menyspreu no sembla raonable".

A més, ha considerat que la immersió lingüística representa un sistema educatiu "de fracàs", contrari a la voluntat de la majoria, discriminador, excloent, i contrari a la cohesió social.

Contingut patrocinat