Publicat 8/7/2019 15:35:30 +02:00CET

La contractació logística arriba als 523.000 m2 a Madrid i Catalunya el primer semestre de 2019

Nau logística de Logicor
LOGICOR - Archivo

MADRID, 8 jul. (EUROPA PRESS) -

La demanda d'espai logístic a Madrid i Catalunya ha arribat als 523.000 m2 durant el primer semestre de 2019, la qual cosa representa un descens del 35% respecte a la necessitat conjunta d'ambdues comunitats en el mateix període el 2018 (806.860 m2), segons Cushman & Wakefield.

Per separat, Madrid ha experimentat una caiguda en les seves necessitats d'espai logístic del 58,8% en aquest primer semestre respecte al mateix el 2018, passant d'una àrea d'influència logística de 436.860 m2 a 180.000 m2 (sobretot repartit als polígons de Getafe, Torrejón i Sant Fernando d'Henares). L'absència de grans operacions i la precaució d'operadors logístics pel 'Brexit' són els grans motius d'aquesta caiguda.

No obstant això, les operacions que es realitzen segueixen responent les necessitats dels operadors i, per tant, a ampliacions de superfície. Factors com el consum, l'expansió del comerç electrònic o la producció industrial segueixen sense donar signes de ralentització. Per la seva banda, les rendes mitjanes s'han estabilitzat en l'últim any al voltant dels 4,5 euros per metre quadrat al mes.

Quant a Catalunya, els operadors han demandat aquest primer semestre d'any 343.000 m2 de naus logístiques, la qual cosa ha suposat un descens interanual del 7,3% respecte al mateix període el 2018, quan la demanda va ascendir a 370.000 m2. L'àrea d'influència logística catalana es troba no només al voltant de Barcelona, sinó també en localitats com el Baix de Llobregat i Vallès (Barcelona) i fins i tot Taragona i Girona.

Respecte a les rendes mitjanes en terres catalanes, els lloguers logístics s'han situat en 4,9 euros per metre quadrat al mes, la qual cosa representa un repunt del 10% respecte a la mitjana de 2018 (4,5 euros). Els grans negocis a Catalunya en matèria logística, que es preveu que perdurin en el futur, han estat el consum de les famílies i el comerç electrònic.