Publicat 24/04/2024 18:29

Consum resol el 53% de les reclamacions a Girona el 2023 per mediació o arbitratge

Archivo - El director de la Agència Catalana del Consum, Albert Melià
GENERALITAT - Archivo

GIRONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana del Consum va resoldre el 53% de les reclamacions gestionades durant el 2023 a la vegueria de Girona per la via de la mediació o l'arbitratge.

Ho ha explicat aquest dimecres el director de l'entitat, Albert Melià, en la presentació de les principals actuacions a la zona, ha informat en un comunicat la Conselleria d'Empresa i Treball de la Generalitat.

Melià ha valorat positivament el resultat i ha explicat que la potenciació dels mecanismes extrajudicials ha estat "un objectiu clar durant la legislatura".

Del total de 3.239 denúncies gestionades, 1.593 es van resoldre per un acord de mediació i 109 per la via del laude arbitral, i els sectors en els quals es van resoldre més reclamacions són els serveis d'electricitat, gas i aigua, a més dels serveis de telefonia i internet.

Melià ha detallat que les denúncies presentades per la ciutadania en aquestes comarques van créixer un 72,7% respecte a l'any anterior, especialment les relacionades amb la vulneració dels drets lingüístics.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés