GIRONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -
L'Agència Catalana del Consum va resoldre el 53% de les reclamacions gestionades durant el 2023 a la vegueria de Girona per la via de la mediació o l'arbitratge.
Ho ha explicat aquest dimecres el director de l'entitat, Albert Melià, en la presentació de les principals actuacions a la zona, ha informat en un comunicat la Conselleria d'Empresa i Treball de la Generalitat.
Melià ha valorat positivament el resultat i ha explicat que la potenciació dels mecanismes extrajudicials ha estat "un objectiu clar durant la legislatura".
Del total de 3.239 denúncies gestionades, 1.593 es van resoldre per un acord de mediació i 109 per la via del laude arbitral, i els sectors en els quals es van resoldre més reclamacions són els serveis d'electricitat, gas i aigua, a més dels serveis de telefonia i internet.
Melià ha detallat que les denúncies presentades per la ciutadania en aquestes comarques van créixer un 72,7% respecte a l'any anterior, especialment les relacionades amb la vulneració dels drets lingüístics.