Publicat 04/07/2021 14:39

El consum rebota i marca un punt d'inflexió en el segon trimestre, segons CaixaBank Research

Archivo - Arxivo - Imatge de recurs d'un TPV i una targeta de crdit
EUROPA PRESS - Archivo

MADRID, 4 jul. (EUROPA PRESS) -

El consum domstic va experimentar un rebot en el segon trimestre de l'any, respecte als tres mesos precedents, marcant així "un punt d'inflexió" grcies a l'aixecament de gran part de les restriccions a l'activitat i mobilitat i per l'avan del procés de vacunació, segons recull l'última actualització del monitor de consum de CaixaBank Research.

L'indicador CaixaBank de consum, que inclou la despesa amb targetes emeses per CaixaBank, la despesa de no clients en TPV CaixaBank i els reintegraments en caixers CaixaBank, va caure un 1% pel que fa al nivell de referncia precovid en la mitjana del segon trimestre, set punts menys que el descens del 8% experimentat al primer trimestre de l'any.

Aquest indicador és encara negatiu a causa de la despesa amb targetes estrangeres, que va registrar una caiguda del 52% pel que fa al nivell de referncia precovid en la mitjana del segon trimestre, si bé CaixaBank indica que la despesa amb targeta estrangera va deixar entreveure signes de reactivació durant maig i juny.

D'altra banda, l'activitat de les targetes espanyoles va créixer un 4% respecte a nivells precovid, davant la reculada del 4% del primer trimestre.

El consum presencial amb targetes espanyoles va resgistrar una pujada del 9% respecte a les dades prepandmia (-1% en el primer trimestre), i són més destacables les recuperacions en els sectors més afectats per les restriccions (oci, restauració i turisme), especialment durant els mesos de maig i juny.

Les retirades d'efectiu amb targetes espanyoles van caure un 13% pel que fa al nivell de referncia precovid, tres punts menys que en el primer trimestre, i l'e-commerce amb targetes espanyoles va repuntar un 17% pel que fa a aquest nivell, 9 punts més que en el primer trimestre, quan la nova normativa de doble autenticació PSD2 va llastrar el seu creixement, explica CaixaBank Research.

D'altra banda, a causa que durant la pandmia es va accelerar la substitució del pagament en efectiu pel pagament amb targeta, els reintegraments no mostren el rebot observat en els altres dos subcomponents del consum domstic, sinó que van caure un 13% respecte als nivells prepandmia, tres punts menys que en el primer trimestre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés