Publicat 03/02/2014 12:11

Consum no va detectar problemes amb les preferents fins que van deixar de pagar interessos

Jordi Anguera, exdtor.De la  Agencia Catalana de Consumo (ACC)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 febr. (EUROPA PRESS) -

El director de l'Agència Catalana de Consum (ACC) entre 2007 i 2011, Jordi Anguera, ha afirmat aquest dilluns al Parlament que durant el seu mandat no van rebre queixes de consumidors per les participacions preferents, sinó que van arribar mesos després, quan van deixar de pagar-se interessos d'emissions.

A la comissió d'investigació del Parlament sobre les possibles responsabilitats derivades de l'actuació de les entitats financeres i la possible vulneració dels drets dels consumidors, ha explicat que el problema va aflorar quan els ciutadans van deixar de rebre interessos "i es van adonar que no tenien un dipòsit, sinó un producte d'alt risc".

Ha explicat que, mentre va dirigir l'ACC, no li consten denúncies per les participacions preferents, de les quals ha assenyalat que comptaven amb fullets d'emissió aprovats pel regulador sectorial, la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), pel que no tenien motius 'a priori' per dubtar d'aquests productes.

Tampoc recorda campanyes publicitàries d'aquests productes en els mitjans de comunicació massius, sinó que es promocionaven directament en les pròpies sucursals de les entitats financeres.

"En el temps en el qual vaig estar jo, no havia cap input que la venda de preferents estigués generant problemes en els consumidors", ha constatat a preguntes dels grups parlamentaris.

Reconeix que "hi ha hagut un engany clarament a molts consumidors que no donaven el perfil adequat per a aquest tipus d'inversió, perquè no es va donar la informació necessària al contractar", en alguns casos de manera més massiva que en altres, com s'ha vist després, ha dit.

Preguntat per la figura del defensor del client de la Federació Catalana de Caixes d'Estalvis, ha assenyalat que un defensor del client pagat per les empreses és "difícilment imparcial", i s'ha mostrat favorable que els financers responsables d'abusos assumeixin les seves responsabilitats.

Mentre va dirigir l'ACC, aquest organisme de la Generalitat va imposar 120 sancions per serveis financers, en un sector en el qual la majoria de reclamacions rebudes eren per clàusules abusives, publicitat enganyosa o falta d'informació al client.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés