Actualitzat 17/12/2013 22:41

Rubalcaba assegura que Rajoy "sempre podrà tenir al costat al PSOE en qüestions d'Estat"

MADRID 14 des. (EUROPA PRESS) -

El secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha afirmat aquest dissabte que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, "sempre podrà tenir al costat al PSOE en qüestions d'Estat", referint-se a la pretensió de la Generalitat catalana de fer una consulta independentista el 2014.

En una entrevista a 'ABC' recollida per Europa Press, Rubalcaba ha explicat que tenia parlada i acordada la resposta amb Rajoy a aquesta proposta catalana: "És públic i notori que mantinc moltes discrepàncies amb Rajoy, però ell sap que quan es tracta de qüestions d'Estat sempre pot tenir al costat al PSOE", ha assenyalat.

Així, ha reiterat que "des del primer dia va estar claríssim" que tant el PSOE com el PSC rebutjaven la independència de Catalunya. "Ningú pot dubtar que el PSOE és un partit que defensa Espanya. A més, som l'únic partit que té la 'E' a les seves sigles", ha apuntat.

El líder socialista ha explicat que no dóna suport a la consulta perquè és il·legal, ja que "no existeix el dret d'autodeterminació, que és precisament el que es planteja a la consulta".

Tot i això, ha apostat perquè finalment no es farà, ja que confia que Mas compleixi "el seu propòsit de no fer res il·legal".

Entre el més "preocupant" d'aquest procés, Rubalcaba ha assenyalat "el canvi de posició" de CiU, un partit "que mai havia plantejat la seva aposta per la independència". A més, ha reconegut que hi ha hagut errors respecte a Catalunya, però en cap cas maltractament.

"Avui prefereixo quedar-me en la necessitat de dialogar, abandonar retrets i trobar les fórmules per continuar vivint junts", ha conclòs a manera de proposta per trobar una solució al conflicte generat per la consulta independentista.

Contingut patrocinat