Que digui si rebutjarà amb PP i PSOE la petició d'Artur Mas
MADRID, 16 des. (EUROPA PRESS) -
La vicesecretària general del PSOE, Elena Valenciano, ha urgit aquest dilluns a Izquierda Unida que aclareixi si acompanya el procés de convocatòria de la consulta promoguda per la Generalitat, en què el seu partit germà a Catalunya, sembla que està "definitivament posat" i l'ha instat que digui què votarà quan arribi al Congrés dels Diputats la petició per convocar el referèndum d'autodeterminació.
En una roda de premsa a la seu socialista en Ferraz, després de la reunió de la Comissió Permanent de l'executiva Federal del partit, Valencià ha explicat que els socialistes volen que l'esquerra catalana clarifiqui la seva posició i digui si li valen les dues preguntes anunciades per la Generalitat per donar suport a amb els seus vots "el que van a ser uns pressupostos antisocials" per al pròxim any.
Però, a més, ha recalcat que el PSOE vol saber "si Izquierda Unida, que té un soci, un germà, en ICV, acompanya aquest procés en el qual ICV està definitivament ficat" i ha demanat que digui ja si se sumarà a la majoria molt àmplia que rebutjarà a la cambra baixa la petició de transferència de competències per part de la Generalitat per convocar el referèndum.
Tot i que la majoria és molt àmplia, perquè tant PP com PSOE no accepten que es pugui fer aquest referèndum d'autodeterminació i aquí tenen "peu a la paret", ha demanat a IU que digui la seva posició, ja que la posició dels partits estatals ja és clara.
Al marge d'això, Valenciano ha tornat a defensar la proposta socialista per buscar solucions al problema a Catalunya, que passa per una reforma de la Constitució que després votin tots els espanyols.
La número dos del PSOE ha defensat que el consens que diu el president del Govern central, Mariano Rajoy, que falta per iniciar el procés es pot construir com es va fer en la Transició i ha recalcat que només cal per a això "voluntat política i responsabilitat".
Valenciano ha alertat que la "bola de neu" que està generant el president de la Generalitat, Artur Mas, pot provocar "frustració" entre els catalans i, per això, ha defensat la necessitat d'obrir un camí que pugui arribar a un destí diferent.