BARCELONA, 29 abr. (EUROPA PRESS) -
Òmnium Cultural ha anunciat aquest dimarts que ha aconseguit 120.000 euros a través d'una campanya de micromecenatge per impulsar la seva campanya 'Catalans want to vote. Human towers for democracy' --'Els catalans volen votar. Castells per la democràcia'--, que pretén "internacionalitzar" la consulta organitzant exhibicions de castellers a set ciutats europees.
En un comunicat, han recordat que la campanya aspira que el 8 de juny, a les 12.00 hores i de manera simultània, s'aixequin castells a Barcelona, Berlín, Brussel·les, Ginebra, Lisboa, Londres i París per demanar el 'dret a decidir' dels catalans.
L'entitat cultural vol exportar al món els valors dels castellers aplicats a la consulta, com "l'esforç, fer feina en equip, coratge, constància, audàcia i superació", recordant també que la Unesco els va declarar Patrimoni Immaterial de la Humanitat.
Òmnium ha precisat que han recaptat aquests diners en 29 dies i gràcies a 3.250 mecenes, i han assegurat que la campanya es manté oberta perquè aconseguir més finançament comportarà fer el projecte amb "més qualitat i més garanties d'èxit".
Ha assegurat que el cost de la campanya és de 400.000 euros, que es finançaran amb els 120.000 de la campanya de micromecenatge, amb les colles castelleres --que es pagaran "gran part de les despeses del viatge"-- i amb fons d'Òmnium, que es reivindica com una entitat el finançament de la qual és privat en un 93%.