MADRID 30 set. (EUROPA PRESS) -
El ministre d'Afers Exteriors i Cooperació, José Manuel García-Margallo, ha avisat aquest dimarts el president català, Artur Mas, que quan es navega contra el vent es fa marxa enrere i ha afegit que confia que Mas "no vol que Catalunya retrocedeixi i perdi una situació de privilegi com la que ha tingut aquests anys".
En declaracions als periodistes després d'assistir a un esmorzar informatiu amb el president d'Hondures, Margallo ha recordat a Mas les seves pròpies "metàfores marineres", després que aquest digués que "en els vaixells quan s'espatlla el motor s'hissen les veles".
"El president Mas sap que mai es pot navegar contra el vent, quan el vaixell es posa contra el vent no s'avança, es recula", ha afirmat.
"Espero que el president Mas no vulgui que Catalunya retrocedeixi i perdi una situació de privilegi com la que ha tingut aquests anys de recuperació de llibertats, de prosperitat i de ple reconeixement de les senyes d'identitat", ha detallat el ministre.
A més, García-Margallo ha reiterat que per part del Govern espanyol la possibilitat de diàleg està sempre oberta, dins de la legalitat i de la lleialtat institucional, en un acte de Nova Economia Fòrum.