Publicat 23/12/2013 17:23

El Govern veu "improbable" que a una reunió Mas-Rajoy no s'abordi la consulta

El conseller Francesc Homs, tras el Consell Executiu
EUROPA PRESS

BARCELONA 23 des. (EUROPA PRESS) -

El Govern ha afirmat aquest dilluns que és "improbable" que a una reunió entre el president de la Generalitat, Artur Mas, i el del Govern, Mariano Rajoy, no es parli de la convocatòria de la consulta el 9 de novembre del 2014.

"Com pot dir Rajoy que està disposat a rebre'l però no a parlar de la consulta? Però si Rajoy parla cada dia de la consulta de manera recurrent", ha dit en roda de premsa el conseller de presidència, Francesc Homs, després del Consell Executiu.

També ha carregat contra la decisió dels populars de redoblar la seva presència de dirigents nacionals el 2014 a Catalunya per intentar evidenciar que és l'únic partit capaç de posar fi a l'independentisme.

"L'únic que els queda és convocar, de mutu acord amb la Generalitat, la consulta", ha dit Homs, que veu legítim que el PP defensi els seus arguments però també que ho puguin fer els favorables a la consulta.

"Per què fan aquesta campanya i senten aquesta necessitat si no estan disposats que la gent voti? És contradictori", ha lamentat el també portaveu del Govern, després d'emplaçar al PP a aprendre de l'exemple d'altres països, com el del Regne Unit amb Escòcia.

També els ha recordat que fer la consulta no equival a independència, pel que considera que el PP no ha de tenir "por" i ha de permetre que els catalans puguin votar.

Segons la seva opinió, la posició del Govern espanyol respecte a la consulta no es pot mantenir en el temps i acabarà "madurant".

Contingut patrocinat