Publicat 26/09/2014 20:12

El Govern emet una ordre sobre com gestionar els fitxers amb dades personals

BARCELONA, 26 set. (EUROPA PRESS) -

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) ha publicat aquest divendres un decret on es concreta com han de gestionar-se els fitxers amb dades personals amb vista a organitzar consultes, tant la del 9N com les que puguin fer-se en el futur a Catalunya sobre altres temes, d'acord amb la llei que ha aprovat el Parlament la setmana passada.

L'ordre crea i modifica diferents bases de dades que gestionarà la Conselleria de Governació, que precisament és la que s'ocupa de coordinar l'àrea de processos electorals de la Generalitat.

Entre els nous fitxers que es creen, destaca un registre de participació en les consultes populars no refrendaries, una base de dades que neix per "identificar a totes aquelles persones que puguin ser trucades a participar en aquestes votacions".

L'ordre concreta que aquestes dades únicament podran ser utilitzats per part de la Generalitat i dels ens locals i de cara a "la planificació, organització i implementació" de les consultes.

Les dades procediran de tres fonts: del registre de població de Catalunya que elabora l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), del registre de catalans a l'exterior del Govern i d'"altres registres determinats per les regles específiques de la convocatòria" de cada consulta.

L'òrgan administratiu responsable d'aquest fitxer serà la Conselleria de Governació i entre les dades que ho integraran, destaquen el nombre de inscripció en el registre, província, comarca i municipi, nom i cognoms, telèfon, adreça postal, correu electrònic i el nombre de DNI, passaport o carnet d'estrangeria.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés