Actualitzat 17/09/2014 14:44

ANC i Òmnium busquen 100.000 persones per promocionar el 9N "porta a porta"

Quim Torra (Òmnium) Carme Forcadell (ANC) Oriol Soler (campaña 9N)
Foto: EUROPA PRESS

La campanya començarà el 4 d'octubre o "la tarda que el TC suspengui la consulta"

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

L'ANC i Òmnium Cultural han presentat aquest dimecres una campanya per buscar 100.000 voluntaris que promocionin la consulta del 9 de novembre i la independència "porta a porta", aspirant a arribar a totes les llars de Catalunya.

   La presidenta de l'ANC, Carme Forcadell, ha previst en roda de premsa que la campanya comenci el 4 d'octubre, tot i que, si el TC suspèn la consulta, la iniciaran aquest mateix dia a la tarda: "Si això passa, farem una crida a anar a les places dels pobles per començar la campanya".

   "El futur de Catalunya el decidiran els catalans, el Parlament. No ho decidirà un tribunal fortament desprestigiat", ha dit Forcadell, que avisa que un veto del TC no alterarà els plans de promocionar la consulta del 9 de novembre.

   En equips de dues persones, els voluntaris aniran casa per casa preguntant a la gent "com s'imaginen un nou país", i l'ANC assegura que no se'ls preguntarà què votaran ni se'ls intentarà convèncer de les bondats de la independència si són contraris a ella.

   A través d'un qüestionari de 3 minuts --que encara no està definit del tot--, els voluntaris aspiren a recollir les opinions de centenars de milers de catalans sobre com voldrien que fos una Catalunya independent.

   Després, amb les conclusions dels qüestionaris, es faran cartells, tanques i anuncis publicitaris amb un cridaner fons groc i lemes com 'Un país petit que farem gran sí o sí', 'Un país amb escoles públiques de qualitat', 'Viatjar per tot el món sense escales', 'Un país sense corrupció ni retallades', 'Un país en el qual es llegeixi més' i 'Un país on només ens tanquin la boca els petons'.

   El director de la campanya, Oriol Soler, ha anunciat que ja tenen 15.000 voluntaris que hauran de destinar com a mínim "una tarda" a anar per les llars de la zona de Catalunya que se'ls assigni, i ha assegurat que faran la campanya siguin "50.000 o 150.000".

   Soler ha explicat que la campanya apel·la a la política i als sentiments per arribar a aquesta conclusió: "Al final els somnis només són possibles sí o sí amb la independència. No ens queda més remei, ens toca voler ser independents".

LA CAMPANYA "MÉS IMPORTANT"

   Forcadell ha explicat que la campanya és la segona fase d'impuls a la consulta després de la mobilització massiva de la Diada: "Volem arribar a totes les llars. Serà la campanya més important que s'ha fet en aquest país. És una campanya per la il·lusió: volem fer realitat un país nou entre tots".

   El dirigent d'Òmnium Cultural Quim Torra, que ha excusat l'absència de la presidenta Muriel Casals perquè està a Escòcia, ha exposat que iniciatives com aquesta campanya estan "al servei del Parlament, el Govern i el president" Artur Mas per convocar la consulta del 9 de novembre.

FINANÇAMENT: 2 MILIONS

   Soler ha explicat que la campanya es finança sense diners públics --"Ni tenim ni volem cap suport públic"-- i sí amb aportacions individuals de la gent, a través de les quals ja han recaptat dos milions d'euros, tot i que aspiren a aconseguir més.

   L'ANC i Òmnium es plantegen la campanya des d'una òptica "festiva", així que en algunes de les grans ciutats faran actes a favor de la consulta el mateix dia en què es convoqui els voluntaris per anar per les cases.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés