Actualitzat 30/11/2017 12:31

La construcció espanyola creixerà un 3,5% en el període 2018-20 segons l'Itec

El 2017 tancarà finalment amb un repunt del 4,1%

Francisco Diéguez, Josep Ramon Fontana (Itec)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

El sector de la construcció a Espanya creixerà una mitjana del 3,5% en el període comprès entre els anys 2018 i 2020, sempre que els agents del mercat no es vegin condicionats negativament per la "calma tibant" que pogués arribar després de les eleccions catalanes.

Així es desprèn de l'informe semestral Euroconstruct, presentat aquest dijous a l'Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya (Itec) de la mà del seu director general, Francisco Diéguez, i del responsable de Mercats, Josep R. Fontana.

L'Itec ha revisat les seves previsions d'estiu i preveu un creixement del 4,1% per aquest 2017 --enfront del 3% estimat en el seu anterior informe--, del 3,8% per al 2018 --enfront del 4,1% previst-- i un repunt del 3,7% per al 2019 --enfront del 3,6% anterior--, arribant al 2020 amb un increment del 3%.

El subsector residencial serà el que més contribueixi al creixement el 2018-20, amb un increment de la producció del 6%, encara que Fontana ha precisat que segueix sense trobar-se en una "situació òptima".

DEMANDA COM A INVERSIÓ

En aquest sentit ha explicat que els pressupostos familiars encara no s'han recuperat, però hi ha demanda residencial perquè s'ha produït un relleu de la demanda per inversió.

"Invertir en habitatge per després llogar és una fórmula d'inversió força segura que dona rèdits més elevats que altres fórmules d'inversió tradicionals, com la Borsa", ha afirmat.

Quant a l'edificació no residencial, es preveu un creixement del 4%, ja que el seu procés de recuperació després de la crisi ha arribat més tard i amb menys intensitat que en l'habitatge: "Aquest subsector reacciona de forma molt continguda, només quan veu les coses clares".

Respecte a la rehabilitació, el creixement serà d'un 2%, un percentatge que Fontana considera que hauria d'augmentar en línia amb altres països d'Europa; i en enginyeria civil es preveu un repunt de l'1,5% de mitjana, impulsat per l'obra local que s'executarà abans de les eleccions municipals del 2019.

EUROPA

L'informe, que analitza cada estiu i hivern 19 països europeus, preveu un creixement del 3,5% en el sector de la construcció a Europa, enfront del 2,9% que va estimar en el seu informe anterior i el 2,5% que va registrar l'any passat.

No obstant això, es preveuen escenaris de menor creixement per als anys vinents, ja que per al 2018 s'estima una pujada de la producció del 2,6%, i d'un 2,1% per al 2019.

Contingut patrocinat