Actualitzat 05/08/2014 14:16

El consorci liderat per CaixaBank licita en solitari per gestionar la T-Mobilitat

BARCELONA, 5 ago. (EUROPA PRESS) -

El consorci integrat per CaixaBank, Fujitsu, Indra i Marfina ha estat l'únic que finalment ha presentat oferta al concurs públic per gestionar la T-Mobilitat, un nou sistema de pagament intel·ligent en el transport públic, segons consta en el web de contractació pública de la Generalitat consultada per Europa Press.

El termini per presentar ofertes va acabar el 30 de juliol sense que el consorci liderat per El Corte Inglés, i en què també participaven empreses d'autobusos catalanes com Canals, Sagalés i Tusgsal, a més de les tecnològiques Serox i Etra, presentessin finalment oferta.

El contracte, d'entre 13 i 15 anys, fixa que l'import estimat de la inversió inicial és de 60 milions d'euros (72 milions amb IVA), i el cost econòmic del projecte s'absorbirà a través de l'augment d'ingressos que generarà l'increment de la demanda, la reducció del frau i la publicitat.

La Generalitat adjudicarà el setembre el concurs per gestionar la T-Mobilitat, un nou sistema tarifari integrat basat en la tecnologia de la validació sense contacte que passarà a substituir els 84 abonaments actuals (14 tipus de títols per sis zones de transport).

Aquesta nova tecnologia 'contactless' incorpora un xip electrònic que es podrà implantar en la pròpia targeta i en altres suports com rellotges, polseres, roba i en telèfons mòbils que disposin de la tecnologia Near Filed Communication (NFC).

EN FUNCIONAMENT EL 2016

L'objectiu és fer una primera prova pilot el 2015, amb la substitució de la maquinària i el programari, perquè el nou sistema entri progressivament en funcionament el 2016, primerament a Barcelona i més endavant a la resta de les províncies catalanes.

Així, a partir del 2016, els usuaris de l'àrea de Barcelona ja no hauran de portar diferents targetes en funció de les zones o dels viatges que prevegin fer, sinó que el preu del transport estarà adaptat a la mobilitat de cada ciutadà de manera que es premiarà la recurrència: el preu del viatge és més barat quants més desplaçaments es facin.

El sistema manté les bonificacions socials per a famílies nombroses, monoparentals, jubilats i desocupats, i permet conèixer el perfil de l'usuari de transport, que disposarà d'un registre i un accés directe al seu compte.

A més, s'introduirà una validació a la sortida en tots els modes interubanos per tenir constància de l'origen i destinació del viatge fet per l'usuari amb l'objectiu de disposar de més dades per adequar l'oferta a la demanda de mobilitat real.

MANERES DE PAGAMENT

El client podrà escollir entre dues modalitats de pagament, el prepagament i el pagament a posteriori, i la T-Mobilitat s'oferirà en suport cartró, amb un preu fix per viatge, i plàstic, que inclou descomptes per ús.

La targeta de pagament a posteriori serà personal i intransferible en estar domiciliada en un compte bancari, ja que cada mes l'usuari rebrà una factura amb cadascun dels viatges realitzats i el seu import unitari, així com els descomptes, superiors com més grans sigui el nombre de desplaçaments.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés