BARCELONA 19 des. (EUROPA PRESS) -
Un consorci empresarial catal ha invertit 1,5 milions d'euros en el projecte 'Watertur', que desenvolupa tres solucions tecnolgiques per reduir el consum d'aigua en el sector hoteler, fer control intelligent del cicle de l'aigua i avaluar en temps real l'impacte ambiental de la seva activitat.
Es tracta d'un projecte de tres anys de durada, que ja s'ha validat a l'Hotel Vilar Rural de Sant Hilari Sacalm (Girona), ha informat la Conselleria d'Empresa i Treball de la Generalitat en un comunicat aquest diumenge.
La iniciativa l'ha desenvolupat la comunitat RIS3CAT, impulsada per l'agncia per a la competitivitat de l'Empresa de la Conselleria de Treball, Acció, integrada pel Catalan Water Partnership, Fluidra, Sorigué, Aeris Tecnologies Ambientals, Anthesis Lavola, Mediterraneum (Grup Serhs) i Leitat.
El director del Catalan Water Partnership, Xavier Amores, ha assegurat que la reducció del consum i reutilització de l'aigua ser "un factor de competitivitat" per al sector, i implicar la reducció de costos.
Amores ha sostingut que aquestes tecnologies aporten "més resilincia als establiments turístics davant de possibles situacions de sequera o d'estrs hídric".