BARCELONA 26 jul. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, s'ha reunit aquest dijous amb el president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), David Saldoni, per parlar d'aspectes educatius, especialment del finançament de les guarderies, i ha quedat expressada la voluntat de la Generalitat de resoldre el deute amb els ajuntaments afectats.
Segons un comunicat de l'ACM, la titularitat de la competència en Ensenyament de 0 a 3 anys correspon als ens locals, però aquesta forma part del sistema educatiu "i requereix la corresponsabilitat financera de la Generalitat".
Saldoni ha recordat que "els ajuntaments han mantingut el servei durant els pitjors anys de crisi econòmica amb molt esforç i compromís respecte als seus ciutadans", i ha reivindicat que ha de posar-se en valor aquest factor.
La trobada també ha servit per comentar el nou decret de menjadors escolars en els quals hi ha la voluntat de l'ACM d'harmonitzar criteris sobre la seva gestió, mitjançant consells comarcals.
Així mateix, també s'ha abordat el finançament de les escoles de música, el nou decret de transport escolar en relació a com s'articula el finançament dels alumnes procedents de nuclis segregats, de l'adaptació dels centres escolars als nous models educatius i de l'escola inclusiva.