Publicat 05/12/2023 12:19

El Congrés fixa per al 12 de desembre el debat de la llei d'amnistia i per al 14 el de les comissions d'investigació

Archivo - Reunió de la Junta de Portaveus del Congrés
Carlos Luján - Europa Press - Arxiu

MADRID 5 des. (EUROPA PRESS) -

El ple del Congrés acollir dimarts vinent, 12 de desembre, el primer debat de la proposició de llei d'amnistia registrada pel PSOE, i l'endem passat votar la creació o no de les tres comissions d'investigació que els socialistes van acceptar el passat mes d'agost a canvi del vot d'ERC i Junts per obtenir la majoria a la Mesa de la cambra baixa.

Així ho ha acordat aquest dimarts la Junta de Portaveus del Congrés, que també ha fixat per al 13 de desembre la primera sessió de control al Govern central d'aquesta legislatura, a la qual no obstant aix, no assistir el president espanyol, Pedro Sánchez. A més a més, aquell dia compareixer a l'hemicicle el ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, per retre compte de la crisi migratria.

Després de la qualificació per part de la Mesa, amb el vot en contra del PP, la llei d'amnistia es va publicar en el Butlletí de les Corts i es va enviar a l'executiu perqu aprovés debatre-la, ja que la Constitució atorga al gabinet la potestat de vetar la tramitació d'iniciatives legislatives que condicionin la seva política pressupostria, bé sigui per augment de la despesa o per una baixada d'ingressos.

El Govern central disposa de 30 dies per pronunciar-se, per aquesta vegada li n'han sobrat 27 per comunicar al Congrés la seva "conformitat" amb la tramitació de la iniciativa. Hi ha hagut casos en qu ha respost encara més rpid, com amb la proposició de llei que va posar fi al delicte de sedició, quan va trigar menys de 24 hores a donar el seu vistiplau al debat.

Contingut patrocinat