Actualitzat 19/05/2022 17:25

El Congrés aprova en comissió la llei audiovisual amb els vots del PSOE, UP, PNB i ERC

PEDRO DAVILA-EUROPA PRESS - Archivo

MADRID, 19 maig (EUROPA PRESS) -

La Comissió d'Afers Econòmics i Transformació Digital del Congrés ha aprovat aquest dijous el dictamen de la ponència del projecte de llei general de comunicació audiovisual, amb els vots de PSOE, Unides Podem, PNB i ERC, i el rebuig de PP, Vox i Junts, i l'abstenció de Bildu i Cs. El ple de la cambra baixa tractarà l'assumpte previsiblement dijous vinent.

La Comissió d'Afers Econòmics ha aprovat diverses esmenes al text relacionades amb la propietat intel·lectual, presentades pel PP i Cs; els valors mediambientals; o els mitjans de comunicació comunitaris, entre d'altres. Fonts del grup socialista han destacat que el PSOE ha arribat a acords amb "tots els grups" excepte amb Vox al llarg de la tramitació de la norma.

No obstant això, la qüestió relativa a les quotes lingüístiques de les llengües cooficials de l'Estat ha estat una de les que ha centrat bona part del debat durant la sessió, a més de la qüestió que concerneix la situació de les productores intendents en la llei audiovisual.

El text va incorporar en el tràmit de ponència diverses esmenes socialistes que van suscitar els dubtes de Podem, que finalment ha donat suport al dictamen i ha causat el rebuig dels productors independents.

Contingut patrocinat