Publicat 05/01/2015 10:01

La confiança del consumidor puja 7 punts al desembre i supera el seu màxim anual

MADRID, 5 gen. (EUROPA PRESS) -

La confiança del consumidor ha augmentat 7 punts el mes de desembre passat en relació amb el mes anterior, fins a situar-se als 90,6 punts, a causa de la valoració positiva que fan els consumidors tant de la situació actual com de les expectatives de futur, segons l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) publicat aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

Amb aquest avanç de l'indicador, amb el qual es posa fi a dos mesos consecutius de descensos, la confiança del consumidor recupera el terreny perdut en els últims cinc mesos i tanca el 2014 en màxims de l'any.

El repunt de la confiança durant l'últim mes de l'any passat va ser degut a un increment de les expectatives dels consumidors de 8,4 punts, fins als 104,3 punts, amb perspectives positives en tots els components de l'indicador: evolució de l'economia, evolució de la feina i situació de les llars.

A l'augment de les expectatives, s'hi suma també l'ascens experimentat per l'indicador de situació actual, que va pujar 5,6 punts el desembre, fins a 76,8 punts, per la valoració més positiva que fan els consumidors de la situació econòmica actual i de l'ocupació i, amb menys importància, de la de les llars.

L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i considera que, per sobre de 100, la percepció és positiva i, per sota, negativa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés