MADRID, 3 des. (EUROPA PRESS) -
La confiança del consumidor va pujar 4,8 punts el mes de novembre passat en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 104,6 punts, molt a prop del màxim històric d'agost d'aquest any (106,1 punts).
El resultat de novembre torna aquest indicador per sobre dels 100 punts després que a l'octubre se situés en 99,8 punts, segons les dades publicades aquest dijous pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest avançament de l'indicador ha estat a causa de la millora tant de les expectatives com de la percepció dels consumidors sobre la situació actual.
En concret, l'indicador d'expectatives va créixer 4,7 punts el novembre, fins a un màxim històric de 114,9 punts, mentre que l'indicador de situació actual va progressar 4,8 punts i es va situar en 94,2 punts.
L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i la feina, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.