MADRID, 3 abr. (EUROPA PRESS) -
La confiança del consumidor va pujar 4,8 punts el març en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 76,3 punts, segons l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) publicat aquest dijous pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest repunt de l'indicador, que contrasta amb la baixada de 6,2 punts experimentada el febrer, és conseqüència tant de la més bona valoració que fan els consumidors sobre la situació actual com de les seves expectatives.
En concret, l'indicador de situació actual va millorar 5,4 punts el març respecte al mes anterior, fins a 60,4 punts, mentre que l'indicador d'expectatives va avançar 4,2 punts, fins a 92,2 punts.
En comparació a la dada del mateix mes de l'any passat, es registren avenços "molt significatius", ja que l'alça de la confiança del consumidor supera els 24,2 punts, amb guanys similars en termes absoluts per a la valoració de la situació actual (+25,4 punts) i de les expectatives (+23 punts).
L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i la feina, amb l'objectiu d'anticipar-ne les decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i, per sota, negativa.