MADRID, 3 juny (EUROPA PRESS) -
La confiança del consumidor va pujar 2,9 punts el maig en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 84,9 punts, arribant a nivells similars als obtinguts a mitjans del 2007, segons l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) publicat aquest dimarts pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest repunt de l'indicador, el tercer consecutiu, és conseqüència de la més bona valoració que fan els consumidors sobre la situació actual, ja que les seves expectatives a penes van experimentar canvis respecte al mes anterior.
En concret, l'indicador de situació actual va millorar 6 punts el maig respecte al mes anterior, fins a 72,2 punts, mentre que l'indicador d'expectatives va baixar una dècima, fins a 97,6 punts.
L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.