Publicat 03/03/2015 10:26

La confiança del consumidor baixa sis dècimes el febrer a causa de les males expectatives

Alimentación, comida, Tienda
EUROPA PRESS

MADRID, 3 març (EUROPA PRESS) -

La confiança del consumidor va baixar sis dècimes el mes de febrer passat en relació al mes anterior, fins a situar-se als 99 punts, a causa de la mala valoració que fan els consumidors de les expectatives de futur, segons l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) publicat aquest dimarts pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

Amb aquest retrocés, l'indicador trenca dos mesos consecutius d'avenços. Malgrat això, la confiança del consumidor continua en màxims, per sobre dels 98 punts que es van registrar el gener del 2005, el valor més elevat fins ara.

El descens de la confiança el segon mes de l'any es va deure a una caiguda de les expectatives dels consumidors en 1,8 punts, fins a 112,3 punts, amb perspectives negatives en tots els components de l'indicador: evolució de l'economia, evolució de l'ocupació i situació de les llars.

Davant del retrocés de les expectatives, la confiança dels consumidors en la situació actual va augmentar sis dècimes, fins a 85,7 punts, per la millor valoració que fan els consumidors de la situació econòmica actual i de les llars.

L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200 punts, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés