Publicat 03/03/2014 09:32

La confiança del consumidor baixa 6,2 punts al febrer per la pitjor valoració present i de futur

Consumidor comprando botas en una tienda
EUROPA PRESS

MADRID, 3 març (EUROPA PRESS) -

La confiança del consumidor va baixar 6,2 punts al febrer amb relació al mes anterior, fins a situar-se en 71,5 punts, segons l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) publicat aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

Aquest repunt de l'indicador, que contrasta amb la pujada de 6,7 punts experimentada al gener, és conseqüència tant de la pitjor valoració que fan els consumidors sobre la situació actual, com de les seves expectatives.

En concret, l'indicador de situació actual va empitjorar 7 punts al febrer respecte al mes anterior, fins a 55 punts, mentre que l'indicador d'expectatives va recular 5,4 punts, fins a 88 punts.

Tot i això, en comparació de la dada del mateix mes de l'any passat, es registren avenços "molt significatius", ja que l'increment de la confiança del consumidor supera els 20,8 punts, amb millores similars en termes absoluts per a la valoració de la situació actual (+22,9 punts) i de les expectatives (+18,8 punts).

L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar-ne les decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200; es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i, per sota, negativa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés