Publicat 22/04/2021 12:17

Conesa troba una "gran oportunitat" que Barcelona sigui la seu de l'economia blava europea

Arxu - La presidenta del Port de Barcelona, Merc Conesa, a sota a la dreta.
ESADE

Afirma que la intermodalitat els pot assegurar la diversificació i la resilincia de cara als reptes de futur

BARCELONA, 22 abr. (EUROPA PRESS) -

La presidenta del Port de Barcelona, Merc Conesa, ha sostingut aquest dijous que troben una "gran oportunitat" que Barcelona, si la ciutat ho vol, es pugui posicionar com la seu de l'economia blava europea.

Ho ha dit durant una sessió telemtica en la qual s'ha presentat l'estudi de la Ctedra de Lideratges d'Esade sobre la incorporació de la sostenibilitat al Port de Barcelona entre 1992 i 2020 i els reptes de futur per a l'activitat porturia i el seu impacte en la societat.

També hi han participat l'assessora estratgica de Sostenibilitat i directora de LabEcoinnova, Alba Cabañas; el director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya, Arnau Queralt, i el director de la Ctedra de Lideratges d'Esade, Ángel Castiñeira.

Ha defensat que per jugar a la lliga que volen jugar han de mantenir la connectivitat per sia, perqu juntament amb una bona connexió interior a Europa, ha dit que el 45 per cent dels vehicles fan servir la modalitat ferroviria, i que han arribat al 15 per cent en contenidors, la qual cosa situa el Port a "uns estndards europeus".

"L'aposta per la intermodalitat és el que ens pot assegurar la diversificació i la resilincia de cara a futures amenaces", ha afegit, a més de comptar amb la sostenibilitat com l'eix fonamental en totes les accions que desenvolupa el Port.

Ha destacat que va ser el primer port amb una rea prpia de sostenibilitat, que primerament es relacionava amb el medi ambient, per que aquesta sostenibilitat "ha d'infondre" tota l'acció que l'Autoritat Porturia desenvolupa, per la qual cosa també ho ha de fer en la perspectiva econmica i social.

"POSICIÓ CONSOLIDADA"

L'estudi té en compte les dimensions econmica, social i mediambiental i analitza diversos plans estratgics que s'han impulsat al llarg dels darrers anys.

L'informe sosté que l'elaboració d'un Pla Estratgic post-2020, que integrar per primera vegada una visió a més llarg termini, fa que el moment sigui "especialment oportú per a la reflexió".

Considera que l'enclavament portuari enceta aquesta etapa des d'una "posició consolidada", perqu malgrat la caiguda de beneficis el 2019, va mantenir un volum de trnsit semblant a l'any anterior, després del gran salt d'escala que es va produir el 2017 i 2018.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés