Actualitzat 13/05/2018 10:26

Condemnen a 23 anys de presó a un terapeuta de Sabadell (Barcelona) per abusos sexuals

Judici a un terapeuta de Sabadell per abusos sexuals a l'Audiència de Bcn
Europa Press

Va realitzar tocaments no consentits a un home i a dues dones des de la seva adolescència, i a una altra quan ja era adulta

   BARCELONA, 13 maig (EUROPA PRESS) -

   La Secció 7a de l'Audiència Provincial de Barcelona ha condemnat a 23 anys de presó a un presumpte terapeuta de Sabadell (Barcelona), Francisco F.C., per quatre delictes d'abusos sexuals, dos d'ells amb penetració, segons la sentència a la qual ha tingut accés Europa Press.

   El tribunal també l'ha condemnat a pagar un total de 138.000 euros a les quatre víctimes, que el van denunciar al juny de 2016 quan van saber que l'Audiència de Barcelona l'havia condemnat a sis anys de presó per dos casos més d'abusos sexuals.

   Segons la sentència, el suposat especialista en teràpies alternatives, de 70 anys, va arribar a tenir una consulta a Sabadell i realitzava tocaments, massatges, masturbacions i penetracions a les seves víctimes, i els hi deia que eren part del seu tractament.

   Va abusar d'una de les seves víctimes des dels 14 anys fins als 35, a la qual inicialment va començar a visitar al seu domicili familiar el 1995 "amb l'excusa d'impartir classes de repàs gratuïtes" i per ajudar-la amb el que anomenava tècniques alternatives i naturals de relaxació.

"INTIMITAT, AFECTE I SUBMISSIÓ"

   "En el marc d'intimitat, afecte i submissió", relata la sentència, va efectuar a la víctima tocaments per damunt i sota de la roba excepte el sexe, la qual cosa el suposat terapeuta denominava massatges energètics per recuperar l'autoestima i carregar-se de força per als estudis.

   Quan va acabar els estudis, van persistir els abusos en una primera consulta clandestina en un taller situat a Polinyà (Barcelona) i, des del 2006, al presumpte centre de teràpies naturals que va obrir a Sabadell, on va arribar a penetrar-la, primer com a pacient, i després com a treballadora de l'establiment.

   El terapeuta també va abusar d'un home, amb el qual es va posar en contacte en un club de tenis el 1988, des dels 15 anys fins als 41, fent-li unes relaxacions que consistien en tocaments, petons i carícies per tot el cos, fins i tot els genitals, "zona essencial per tractar els chakras", segons ell.

   Una tercera víctima va ser una dona que va acudir al centre el 2012 amb 33 anys aconsellada per la primera víctima, que era companya de feina, per rebre tractament per les seqüeles sofertes "a conseqüència d'un tumor cerebral, ja que veia llums", assenyala la sentència.

TERÀPIA DE XOC

   Va explicar al presumpte terapeuta els seus problemes de visió i que tenia un trauma infantil per abusos sexuals que li impedia mantenir relacions amb homes, la qual cosa aquest va aprofitar per dir-li que estava malalta emocionalment i iniciar tocaments i fel·lacions en qualitat de "teràpies de xoc per sanar-se".

   Una altra dona va acudir al suposat centre de teràpies naturals entre els 16 i els 21 anys i es va limitar a tenir converses amb el terapeuta de naturalesa sexual, fins que el 2016 aquest la va convèncer que "una manera d'alliberar-se i créixer emocionalment era ensenyar el cos a la gent, manipulant-la perquè fos al lavabo amb ell i es tragués la samarreta i el sostenidor per mostrar-li el seu cos".

   La seva última visita al centre de Sabadell va ser al juny del mateix any, quan el terapeuta li va realitzar tocaments i estant "petrificada i bloquejada emocionalment per la insòlita situació", la va agafar, la va tocar per tot el cos i li va fer petons.

Contingut patrocinat