BARCELONA 4 jul. (EUROPA PRESS) -
Els Comuns han sol·licitat la compareixença en comissió parlamentària de la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat, Núria Montserrat, i el rector de la Universitat de Barcelona (UB), Joan Guàrdia, pel presumpte cas d'assetjament d'un catedràtic de la universitat.
En un comunicat aquest divendres, els Comuns han explicat que volen saber quines mesures prendrà la Conselleria per "garantir l'aplicació del protocol contra les violències masclistes de la UB" i quines mesures s'han pres des del rectorat de la universitat.
Aquesta sol·licitud arriba després que 14 exalumnas hagin enviat recentment una carta a Guàrdia en la qual acusen d'assetjament sexual al catedràtic Ramon Fletxa, que va ser acusat de "comportament sectari i abusos psicològics" en 2004 i 2016 però la Fiscalia va arxivar el cas, i des de llavors, la UB assegura que no ha rebut cap denúncia interna relacionada amb les activitats de CREA, grup de recerca al que pertanyia aquest catedràtic.