Publicat 04/05/2018 17:50

La comunitat RIS3CAT Aigua dedicarà 12 milions a projectes de R+D a Catalunya

BARCELONA 4 maig (EUROPA PRESS) -

La comunitat RIS3CAT Aigua té previst dedicar 12 milions d'euros per fer de Catalunya "un pol internacional en innovació del sector", a través del desenvolupament de projectes de recerca i desenvolupament (R+D).

En un comunicat aquest divendres, el centre tecnològic Eurecat, que lidera el projecte, ha indicat que 56 entitats catalanes formaran part de RIS3CAT Aigua, entre les quals hi haurà empreses, universitats, centres tecnològics i associacions.

Ha ressaltat que aquestes cercaran "donar resposta a les problemàtiques relacionades amb la gestió de l'aigua a nivell català i la posicionaran a escala internacional com a referent i com a proveïdor de tecnologia i servei en el sector a escala global".

Eurecat ha explicat que el sector català de l'aigua factura 4.480 milions d'euros i representa el 2,2% del PIB català, la qual cosa ha recalcat que ho posiciona com un sector industrial "clau" de la seva economia.

Aquesta comunitat és una de la sis que la Generalitat ha acreditat per impulsar 32 "macroprojectes" d'innovació, recerca i desenvolupament, que sumaran un total de 1.600 professionals.

Contingut patrocinat