Publicat 8/2/2019 16:28:59 +01:00CET

La Comunitat de Madrid introdueix el preu fix en el taxi, trajectes compartits i plans d'amortització de llicncies

Referéndum de taxistas en el aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas para decidi
Eduardo Parra - Europa Press

MADRID, 8 febr. (EUROPA PRESS) -

La Comunitat de Madrid ja té definit el nou reglament del taxi que recull l'opció de fer trajectes a preu 'tancat', sempre sota precontractació, la possibilitat de vehicle compartit, que es puguin fer plans d'amortització de llicncies si els consistoris ho veuen oportú i que persones jurídiques (empreses) puguin ser titulars de llicncia.

Així ho recull la modificació del decret autonmic que ha elaborat la Conselleria de Transports, que ha avanat el diari 'ABC' i al qual ha tingut accés Europa Press, i que es portar a Consell de Govern per ser aprovat. Segons aquesta informació, gairebé la totalitat de canvis substancials del reglament es duen a terme com a propostes del sector.

La titular d'aquest departament, Rosalía Gonzalo, va avanar dilluns passat en ple conflicte del taxi que no faria una reforma immediata per regular els VTC, en proposar una legislació des del consens entre tots dos sectors per tramitació ordinria, i apuntava a posar en marxa en breus aquest nou reglament per dotar de competitivitat el taxi.

Els taxistes van decidir aquest dimarts desconvocar la vaga després de no haver aconseguit les seves principals reivindicacions, perqu aspiraven a regular la precontractació temporal dels VTC, i aquest dimecres ja van tornar a circular per la regió per oferir els seus serveis.

En aquest reglament s'eleva la possibilitat que el taxi ofereixi servei amb capacitat de fins a nou places (en lloc de cinc) de cara a prevenir "intrusisme professional", se suprimeix la condició de no tenir antecedents penals per exercir la professió i també es retira el requisit de prdua de permís municipal si no s'ha exercit l'activitat abans de cinc anys.

També s'elimina la condició de ser resident de la Comunitat de Madrid per ser taxista per sí que s'estableix que el vehicle estigui domiciliat a la regió i es possibilita que un mateix titular pugui disposar de més de tres llicncies en els casos dels "hereus forosos o el cnjuge de l'anterior titular, en els casos de mort, jubilació per edat o incapacitat física o legal".

Un dels punts principals és l'opció de preu tancat amb contractació prvia per a l'usuari, sobretot, pensat en trajectes d'origen i destinació de zero emissions. "Aquest preu no podr superar el temps estimat pel recorregut conforme a les tarifes vigents ni ser inferior al que en resulti d'aplicar la reducció establerta, si calgués, per l'Ajuntament competent. Amb l'objectiu de garantir el compliment del rgim tarifari, en els serveis en els quals les tarifes tinguin carcter de mximes, el preu es calcular sobre la base dels parmetres utilitzats per a calcular les rutes en aquest tipus de serveis, que els facilitar a tots aquells que els ho requereixin vetllant pel seu bon ús", apunta el decret.

A més i "a fi de garantir el compliment del rgim tarifari, en els serveis en els quals les tarifes tinguin carcter de mximes, el preu es calcular sobre la base dels parmetres utilitzats, per l'Ajuntament que es tracti, per calcular les rutes en aquest tipus de serveis, que els facilitar a tots aquells que els ho requereixin, vetllant pel seu bon ús".

"Es possibilita que, en el cas dels serveis prviament contractats, el lloc de recollida dels viatgers sigui en un municipi diferent al de la domiciliació de l'autorització de transport interurb sempre que la destinació del servei sigui aquest últim municipi", afegeix la proposta normativa.

Una de les novetats és que els municipis integrats a l'rea de prestació conjunta, previ informe de les associacions representatives, titulars i dels usuaris "podran promoure la prestació de serveis amb contractació prvia per plaa amb pagament individual, sempre que aix es trobi contemplat en la corresponent ordenana municipal, i es faci a través de qualsevol mitj que permeti garantir els drets dels usuaris respecte a les tarifes".

Igualment i per raons d'ordenació del servei, previ informe de les associacions representatives del sector i centrals sindicals, l'Ajuntament "podr establir un nombre mxim diari d'hores en les quals els vehicles adscrits a una llicncia d'autotaxi puguin dur a terme serveis".

També s'inclou que l'arrendament, trasps o cessió de la gestió de l'explotació de llicncia n'impliqués l'extinció, la situació passa ara per part de certs titulars per una comissió al mes.