BARCELONA, 16 nov. (EUROPA PRESS) -
L'exconseller i eurodiputat de Junts Toni Comín ha sostingut aquest dimecres que la reforma del Codi Penal és "poc rellevant" a l'hora d'aconseguir l'extradició a Espanya de l'expresident de la Generaliat Carles Puigdemont.
En una entrevista a TV3, recollida per Europa Press, troba evident que el govern de Pedro Sánchez ha impulsat aquesta reforma per aconseguir l'extradició de l'expresident català, però "una cosa és que aquesta sigui la intenció i l'altra que ho aconsegueixin".
El més rellevant en aquesta qüestió, segons Comín, és si els fets que es van produir la tardor del 2017 encaixen en el Codi Penal del país on es demana l'extradició, com ha passat a Alemanya, Bèlgica i Itàlia.
"I aquests codis penals no han canviat i els fets tampoc. A l'efecte del que hagin de decidir els jutges europeus, un canvi en el Codi Penal és poc rellevant", ha opinat Comín, i això fa que estiguin tranquils, ha dit.
Malgrat tot, ha qualificat d'"indigna" la reforma que vol dur a terme el Govern central i ha apel·lat l'independentisme i altres forces democràtiques a ser-ne molt crític amb el contingut.
"Si l'1-O no és delicte, no podem aplaudir una reforma que té l'objectiu que persones innocents acabem davant un jutge, processats per un crim que no hem comès", ha remarcat.
Per això, considera que "no es pot fer triomfalisme ni vendre com un èxit polític" la negociació d'aquesta reforma, i ha afegit que el resultat hauria estat millor si l'independentisme hagués negociat conjuntament a Madrid.
"Ens hem quedat molt lluny dels objectius polítics de l'independentisme quan demanava desjudicializar i reduir tota l'estratègia antirepressiva", ha resolt.