Actualitzat 22/10/2015 16:59

Comerços i Govern llancen una targeta per fomentar el comerç de proximitat

BARCELONA, 9 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, ha presentat aquest dimecres la targeta de fidelització comercial 'Compradors pel país' per incentivar el comerç de proximitat a Catalunya, que es posarà en funcionament el 2016, malgrat que el 15 de novembre començarà una prova pilot a Badalona (Barcelona).

Al costat de la presidenta de la Confederació del Comerç de Catalunya (CCC), Maria Rosa Eritja, i el secretari general de CCC, Miquel Àngel Fraile, Puig ha destacat que "és 'Big Data' i permetrà la CCC conèixer informació dels hàbits de consum dels compradors, identificant-los per sectors i territoris, i per prendre decisions a nivell macroeconòmic i microeconòmic".

Segons Fraile, l'objectiu de la targeta per als establiments comercials de tot Catalunya és conèixer el perfil i els hàbits de compra dels seus clients per establir vincles i incentivar la fidelitat dels clients a través de promocions.

Els clients que adquireixin la targeta aniran acumulant diners virtuals en la targeta que després podran canviar en futures compres en el mateix establiment que hagis comprat.

La iniciativa va néixer fa dos anys a Vic i Vilafranca del Penedès (Barcelona), i després de la seva implementació, "ja es coneix el funcionament tècnic i s'ha pogut extrapolar a Catalunya", ha explicat Fraile, que ha afegit s'han distribuït 31.000 targetes entre els dos municipis.

Eritja ha considerat que aquesta "iniciativa suposarà un nou pas cap a les noves tecnologies per als comerciants de proximitat", i ha afirmat que permetrà unificar l'entramat de l'empresa més important de Catalunya, que ha considerat és el comerç de proximitat.

INVERSIÓ I POSADA EN MARXA

La inversió en el projecte que ha suposat per a la CCC ha estat de mig milió d'euros, dels quals 7.000 euros han estat aportats per la Conselleria d'Empresa i Ocupació per desenvolupar la iniciativa.

La targeta es posarà en marxa el 15 de novembre amb una prova pilot a Badalona, però fins a principis de gener del 2016 no es començarà a oferir a tots els establiments de Catalunya perquè sol·licitin la seva adhesió al sistema, que només requeriran d'internet i un lector 'Contactless' per poder llegir la targeta.

En la iniciativa es podrà incloure qualsevol establiment pagant una quota de participació de 9,95 euros al mes, tot i que els punts de venda que no són socis de la CCC hauran de pagar una quota més.

Les previsions és que al llarg de 2016 s'hagin incorporat al projecte 20.000 establiments de tot Catalunya --suposen el 20% de tots els punts de venda--, i que s'hagin distribuït un milió de targetes entre consumidors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés