BARCELONA 10 nov. (EUROPA PRESS) -
La majoria dels petits i mitjans comerciants de Catalunya consideren que l'impacte negatiu en les vendes de la situació política és conjuntural i confien en la recuperació econòmica a mig termini, segons una enquesta elaborada per l'Observatori de Pimec Comerç entre els seus associats.
Segons ha informat Pimec aquest divendres en un comunicat, la consulta s'ha fet amb la finalitat de conèixer l'impacte que l'actual context polític ha tingut en el comerç durant el mes d'octubre.
La consulta, duta a terme sobre una mostra de 423 respostes, reflecteix la confiança del sector en la recuperació econòmica a mig termini, malgrat la incidència en les vendes i en la facturació que ha tingut el conflicte polític.
Un 72,81% dels enquestats creu que les vendes seran les mateixes, o que fins i tot augmentaran, durant els mesos vinents, i consideren que es tracta d'una situació conjuntural que, malgrat haver afectat negativament un 62,89% dels consultats, pot solucionar-se més endavant.
La mostra també reflecteix que el sector del comerç català no ha experimentat cap tipus de boicot: gairebé un 93% de les respostes asseguren que la seva empresa no ha sofert de forma notòria el rebuig als seus productes o serveis a causa de la situació política.
PER SECTORS
Quant als diferents sectors, el tèxtil és el que més ha acusat una disminució en les vendes i en la facturació durant octubre, també, en part, per l'arribada tardana de les baixes temperatures.
El sector de la restauració sí que ha notat un cert descens en termes de facturació, com ho constaten un 65% de les respostes; en canvi, un 90% considera que de cara als mesos vinents les vendes seran iguals o millors.
Per contra, més de la meitat dels comerciants preguntats del sector del turisme i l'hostaleria no han sofert una reducció significativa de vendes durant aquest mes, però, d'altra banda, pronostiquen un futur "incert" a curt termini.
En termes de territori, Girona és la província que, proporcionalment, ha experimentat un menor descens en les vendes, ja que un 36% dels consultats no han notat cap disminució o fins i tot han venut més.
Lleida és la zona que més ha sofert a l'octubre, a causa que més de la meitat dels comerciants consultats han tingut moltes o bastants menys vendes.
PROTESTES
El president de Pimec Comerç, Àlex Goñi, ha manifestat que "encara que les manifestacions de rebuig al greu moment polític són totalment legítimes", s'han de buscar fórmules de posicionament que no afectin de forma greu i perllongada en el temps al comerç de proximitat.
Ha afegit que "si l'economia de les pimes s'afebleix, moltes famílies catalanes patiran", per la qual cosa ha indicat que la patronal no comparteix algunes de les mesures proposades, com no encendre els llums de Nadal o convocar noves vagues.