Publicat 20/12/2014 12:01

El comerç català escalfa motors per a la millor setmana de la campanya de Nadal

Calle Portal del Ángel de Barcelona.
CUSHMAN & WAKEFIELD

Es preveu que sigui la millor campanya dels últims anys amb un increment del 4%

BARCELONA, 20 des. (EUROPA PRESS) -

El comerç català escalfa motors per preparar-se per a la millor setmana de la campanya de Nadal, que comença aquest dissabte i diumenge --dia d'obertura comercial autoritzada per la Generalitat-- i quan es preveu que els consumidors facin la majoria de les seves compres amb l'objectiu de lliurar als seus cercles pròxims i familiars els regals en la Nit i el Dia de Nadal.

La previsible recuperació de la paga extra per part dels funcionaris i una lleugera reducció del nivell de desocupació han estat dos factors clau perquè els clients recuperin la confiança i s'animin a fer compres més enllà de les estrictament necessàries, ha explicat a Europa Press el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile.

Un any més, els articles estrella són tots aquells relacionats amb la tecnologia, fotografia, moda i perfumeria, així com les joguines per als més petits, i la segona gran onada de compres tindrà lloc en l'avantsala de la celebració dels Reis, els dies 4 i 5 de gener: "Són uns dies fortíssims en vendes".

REACTIVACIÓ COMERCIAL

Amb tot això es preveu que la campanya de Nadal d'aquest 2014 sigui la de més èxit dels últims anys, amb un increment mitjà de les vendes d'un 4% --cada família catalana gastarà entre 500 i 600 euros--, unes previsions que han animat als comerciants a reforçar la seva plantilla per atendre millor les necessitats dels consumidors.

Així, el petit comerç català, que utilitza 323.000 treballadors, ha contractat 6.000 persones per fer davant del repunt de la demanda, que serà més marcat quan s'iniciï la temporada de rebaixes dimecres dia 7 de gener.

Segons dades de l'Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (Anged), el Nadal concentra el 20% de les vendes anuals del comerç, superant el 50% en categories com la de les joguines.

Anged ha assegurat que la tendència del consum dels últims mesos apunta a una bona campanya de Nadal, amb un increment de les vendes del comerç el desembre a l'entorn de l'1% interanual i un significatiu augment dels afiliats a la Seguretat Social, pròxim a 38.000 persones a tot l'Estat.

REBAIXES

Amb aquest escenari, Fraile s'ha mostrat optimista amb vista a les rebaixes, que també preveu positives si el fred segueix acompanyant, i ha augurat que els establiments comptaran amb menys existències en haver tingut com a precedent una bona campanya de Nadal --alguns comerços del centre de Barcelona i grans cadenes de moda com Mango o Lefties ja han iniciat promocions d'entre el 30% i el 50%--.

Així, a partir del 7 de gener els comerços tornaran a oferir descomptes superiors al 50% per adaptar-se a totes les butxaques, i la moda tornarà a ser el sector protagonista, amb majors descomptes i vendes superiors a la resta.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés