Publicat 16/07/2015 13:40

El comerç de Barcelona redueix la caiguda de les vendes i augmenta la competència

Detecta canvi de tendència però veu encara molt de camí per tornar a nivells precrisi

BARCELONA, 16 jul. (EUROPA PRESS) -

El comerç de Barcelona ha reduït la caiguda de la facturació i els tiquets de caixa en el segon trimestre respecte al mateix període del 2014, amb una disminució del 0,5% en els dos casos --fa un any van caure un 0,8% cadascun--, i ha detectat més afluència de compradors i més competència entre establiments.

Això s'ha extret de l'Indicador Comerç de Barcelona (IcoB) creat per la Fundació Barcelona Comerç amb la col·laboració d'Esade, que elabora sondejos trimestrals, amb una mostra de 559 comerços, i que han presentat el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, i el Catedràtic en Màrqueting d'Esade i director de l'estudi, Josep-Francesc Valls.

Segons Gasca, el comerç ha trencat la tendència negativa i comença a notar un canvi positiu en les vendes i en l'actitud dels consumidors, tot i que s'ha mostrat prudent: "Encara queda molt camí per recuperar el posicionament anterior a la crisi".

Valls ha assegurat que, malgrat que ha estat amb alguns mesos de retard, "el comerç se suma als símptomes de millora", i ha considerat que per primera vegada en els cinc anys de publicacions de l'indicador s'han presentat resultats de màxims.

Amb tot, també s'ha mostrat caut: "No hi ha eufòria, però es veu el futur amb més tranquil·litat. En trimestres anteriors vèiem que la realitat era més dura".

MILLORA D'INGRESSOS I COSTOS

Segons l'estudi, aquesta evolució positiva es fonamenta en la millora dels ingressos i dels costos, que en el segon cas han desaccelerat els increments d'anys anteriors --la llum ha augmentat un 2%; l'aigua i el gas un 1%; els lloguers un 0,5%; els costos laborals un 0,4%; i els costos relacionats amb la compra s'han reduït un 0,1%--.

També ha registrat una millora en l'actitud dels compradors i un creixement de l'afluència a les botigues, i l'actitud dels clients davant de l'acció de compra ha millorat --supera un 3,25 sobre 5, que correspon a una actitud molt animada, segons l'índex--.

Alhora, l'estudi ha llançat un creixement de la competència en l'alimentació --així ho considera un 52,6% dels comerciants-- i l'equipament per a persones --un 32,5%--.

A més, el 71,3% dels comerciants afirma que la pressió sobre les ofertes i els descomptes ha augmentat, i el 51,8% considera que la competència sobre els preus també ha crescut.

REBAIXES

En relació amb les rebaixes, els comerciants indiquen que els resultats han millorat un 0,53% durant la primera setmana respecte al mateix període de l'any anterior.

Segons el sondeig, la incorporació del comerç en línia i serveis digitals ha experimentat un fort avanç, com és el cas de les botigues virtuals --han passat del 21,8% al 33,06%-- i de l'ús de xarxes socials --del 45,4% al 59,67%-- com a recursos de comunicació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés