Actualitzat 11/08/2025 19:16

Colonial destinarà uns 300 milions a l'any a la compra de nous edificis

Inverteix 300 milions més a millorar la seva cartera i construir nous immobles i no descarta desinversions

MADRID, 17 oct. (EUROPA PRESS) -

Colonial ha ratificat la seva estratègia de creixement, que implica invertir una mitjana d'uns 300 milions d'euros a l'any a comprar nous edificis per sumar a la seva actual cartera d'immobles d'oficines de Barcelona, Madrid i París.

En paral·lel, la socimi té actualment en marxa obres de millora d'actius d'aquesta cartera i de construcció de nous edificis que en conjunt suposa 300 milions d'euros més.

La companyia no descarta a més abordar desinversions sempre que consideri que algun actiu ha aconseguit maduresa suficient, segons indica la signatura en una presentació a analistes amb motiu de la seva reunió de l''Investor Day'.

En la seva exposició, la firma que presideix Juan José Brugera es reafirma en l'estratègia de creixement que va abordar una vegada que fa un parell d'anys va donar per conclòs el seu sanejament i reestructuració després de la crisi.

En virtut d'aquesta política, en els dos últims anys la firma ha mercat actius per un import total de 1.467 milions d'euros. A més, recentment va entrar a l'Ibex 35 i es va convertir en socimi.

En l'actualitat, Colonial augura que la seva cartera generarà una rendibilitat per dividend "moderada" d'entre el 2% i el 2,5%, i ingressos bruts per lloguer superiors als 279 milions d'euros.

La companyia, que recentment va traslladar la seva seu social des de Barcelona fins a Madrid davant la incertesa generada a Catalunya pel procés independentista, destaca la fortalesa de la cartera d'immobles amb què compta a Barcelona, al voltant del 19% del total, que actualment presenta importants "augments de renda".

Contingut patrocinat