LLEIDA 25 juny (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Alimentació de la Generalitat, Carmel Mdol; el director general de l'Associació Empresarial de Fruita de Catalunya (Afrucat), Manel Simon, i el president del grup de llavor, Joan Serentill, han explicat que enguany la collita de pera es reduir fins a un 33% a Catalunya.
En un comunicat aquest dimarts, la Conselleria d'Acció Climtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat ha explicat que la collita "arrossega els efectes de la sequera" de l'anterior primavera i de la calor de l'any passat i l'hivern.
L'estrs hídric afecta els arbres especialment en l'poca prvia a la collita, ja que provoca problemes d'inducció floral l'any següent.
En total, est prevista una producció de 80.426 tones de pera, amb un descens de totes les varietats excepte la Blanquilla, i el sector "prioritzar el mercat estatal com a destinació principal".
D'altra banda, Mdol ha anunciat que la Generalitat publicar un estudi dels costos del préssec i la nectarina, i que durant el curs escolar vinent s'elaborar un pla de divulgació per introduir "el fet alimentari entre els escolars" de secundria.