Publicat 04/10/2022 18:25

El Col·legi d'Economistes de Catalunya alerta de la pèrdua de dinamisme del mercat laboral

Archivo - Un cambrer atén uns clients a Barcelona
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

BARCELONA 4 oct. (EUROPA PRESS) -

El Collegi d'Economistes de Catalunya ha alertat de la prdua de dinamisme del mercat laboral i que l'augment de desocupats al setembre "hauria de ser un toc d'alerta" per a les administracions.

Ha reaccionat d'aquesta manera en un comunicat aquest dimarts a les dades de l'atur que s'han publicat, que mostren un increment del 0,96% respecte a l'agost, tot i que un descens interanual del 6,38%.

El deg de l'entitat, Carles Puig de Travy, ha explicat que les dades mostren que la inrcia descendent dels darrers mesos "continua perdent ritme" i ho ha atribut a l'empitjorament de les expectatives econmiques dels prxims mesos.

Puig de Travy ha demanat a les administracions públiques que prenguin mesures "d'anticipació" i el Collegi ha explicat part de l'augment de l'atur per la fi de la temporada turística.

L'entitat ha destacat que l'activitat del mercat laboral a Catalunya al setembre "ha estat més negativa que la del global a Espanya.

Contingut patrocinat