Actualitzat 01/12/2018 17:48

Colau i Sanders s'uneixen contra "l'extrema dreta de Trump, Bolsonaro i Salvini"

Ada Colau i Bernie Sanders
BARCELONA EN COMÚ

Aposten per un moviment progressista internacional

BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el senador nord-americà Bernie Sanders han posat en relleu la necessitat de construir aliances per "frenar l'auge de l'extrema dreta de Trump, Bolsonaro i Salvini".

En un comunicat aquest dissabte, Barcelona En Comú ha informat que Colau ha participat en un acte organitzat pel Sanders Institute a Vermont (els Estats Units), on ha cridat a "construir esperança" i aliances des de baix per vèncer a l'extrema dreta.

A més, Colau ha estat convidada a participar en una taula rodona, en la qual ha participat Sanders, així com l'ex ministre de Finances grec, Yanis Varoufakis; l'economista Jeffrey Sachs; el membre de Canadian House of Commons Niki Ashton, i l'economista i periodista David McWilliams.

En ella s'ha debatut sobre la necessitat d'un moviment progressista internacional i l'alcaldessa ha remarcat la importància d'aquesta iniciativa: "Ara mateix, la racista, violenta, homofóbica i sexista extrema dreta s'està organitzant. Necessitem amplificar totes les alternatives que estem construint al voltant del món", ha afirmat Colau.

Durant la seva intervenció, Colau també ha explicat les mesures que ha engegat a Barcelona, que ha assegurat que és "la ciutat amb major inversió social de l'Estat", i ha ressaltat que s'estan fent canvis estructurals, com el primer operador elèctric que ofereix energia 100% renovable.

"Per primera vegada, el govern de la ciutat està fent front a les multinacionals que especulen a la nostra ciutat", ha assenyalat Colau, que ha defensat que l'Ajuntament s'està obligant les empreses a pagar els seus impostos.

En concret, ha explicat que han obligat al fet que les promocions privades destinin un 30% a habitatge assequible i ha recordat les multes que es van posar a Airbnb per anunciar apartaments il·legals.

CANVIS GLOBALS DES DE CIUTATS

Colau ha valorat positivament la seva participació en aquesta trobada no tan sols per compartir experiències a nivell local, sinó també internacional, ja que considera que "a les ciutats és on els canvis globals es materialitzen, tals com el canvi climàtic, les noves tecnologies, les migracions o la lluita contra l'especulació".

Per la seva banda, el senador nord-americà ha manifestat la seva preocupació per com la dreta està governant els Estats Units: "Trump va ser president perquè ningú parlava del dolor que hi ha en aquest país. Des que ell governa, l'expectativa de vida ha caigut per tercer any consecutiu".

En la trobada Colau també ha participat en una taula rodona juntament amb l'alcalde de Nova York, Bill de Blasio; l'alcaldessa de Sant Joan (Puerto Rico), Carmen Yulin Cruz, i l'alcalde de la ciutat californiana de Stockton, Michael Tubbs, per compartir l'experiència de Barcelona i el paper que juguen les ciutats en l'aprofundiment democràtic i la defensa dels drets humans.

Contingut patrocinat