Publicat 02/06/2016 22:06

Colau diu que els Estats no representen el projecte europeu i veu en els refugiats la seva salvació

BARCELONA 2 juny (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha afirmat aquest dijous que els Estats de la UE no representen el projecte comú europeu amb les seves polítiques d'austeritat i, especialment, en la gestió dels refugiats, en els que veu la salvació d'aquest projecte.

Ho ha dit en un acte en la Cotxeres de Sants davant d'unes 2.000 persones, en què també ha participat l'exministre de Finances grec Yanis Varoufakis, el candidat d'EnComúPodem a les eleccions generals, Xavi Domènech; el seu número dos, Lucía Martín, i el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello.

"Les persones refugiades no vénen a Europa a salvar-se, vénen a ajudar-nos a salvar-nos, a recordar-nos què volia ser Europa", ha sostingut després de recordar, visiblement emocionada, els 2.510 morts al mediterrània des de començament d'any.

Colau ha afirmat que el projecte europeu perilla perquè està en mans d'unes "institucions buròcrates i d'entitats financeres que apliquen polítiques d'austeritat, que a més han generant búnquers i fronteres" als refugiats.

"No ens representen. No només no ens representen, sinó que tenim un pla que passa per no resignar-se, no deixar-se vèncer davant de la hipocresia i el cinisme dels Estats", ha dit, i ha emplaçat a refusar l'escepticisme, l'Europa a dues velocitats --que atribueix a la cancellera alemanya, Angela Merkel-- i els rebrots de raïm i xenofòbia, als quals ha dedicat el lema: 'Mai més. No passareu'.

El seu pla passa per democratitzar Europa com s'ha començat a fer a Barcelona, "alguna cosa que es pot aconseguir amb la gent", com considera que han demostrat els voluntaris, salvavides i altres treballadors en llocs com Lampedusa i a través de les aliances amb les anomenades ciutats del canvi.

DONES [MIGRADAS]

Ha fet esment especial a les dones migrades, perquè afirma que quan arriben a Europa són precaritzades, i ha dit que són elles les que representen el projecte d'Europa que Colau visualitza: "Són l'única esperança de salvar a Europa de la pròpia Europa".

L'alcaldessa assegura que, traient la mirada enrere, es demostra que el que proposa no era només una intuïció: "És possible, si no oblidem qui som, en comú, som imparables. Tot és possible", i ha emplaçat com alcaldessa a recuperar les places i els carrers de les ciutats.

Colau ha convidat a totes aquestes forces del canvi a anar "junts a les eleccions per fer fora amb totes les forces al PP" en els comicis generals que se celebraran el 26 de juny.

Contingut patrocinat