Actualitzat 07/06/2018 19:09

Colau demana al Govern de Sánchez prioritzar polítiques per a les dones precarizadas

L'alcaldessa  Ada Colau
EUROPA PRESS

Celebra que hi hagi més dones que homes en el nou Executiu

BARCELONA, 7 juny (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha aplaudit que en la composició del Govern de Pedro Sánchez hi hagi més ministres que ministres però els ha constret a donar "prioritat màxima" a les polítiques per abordar la situació de les dones que viuen situacions de precarietat.

En declaracions als mitjans després d'inaugurar el I Women Business & Justice European Forum del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (Icab), Colau s'ha dirigit al nou Govern central i li ha comminat a, per ser realment feminista, "pensar en les dones que pitjor ho tenen com les empleades domèstiques, les cuidadores i altres situacions de precarietat".

Així, ha demanat a les ministres que "ràpidament emprenguin mesures contra la violència masclista, contra la discriminació i la precarització de les dones".

Ha celebrat que s'obri a Espanya una nova etapa --"molta gent diferent hem fet fora el PP, el partit més corrupte d'Europa i autoritari, que ha fet molt mal"-- i ha demanat a Pedro Sánchez responsabilitat, no defallir i estar a l'altura de la nova etapa.

Com a alcaldessa ha donat un vot de confiança al nou Executiu i s'ha mostrat disposada a col·laborar-hi, perquè durant molt temps els ajuntaments han estat "sols en la trinxera".

Com a primera mesura, ha instat Sánchez a adoptar una regulació del preu del lloguer al més aviat possible perquè al seu entendre és "un tema urgent".

Contingut patrocinat