Actualitzat 05/07/2013 16:55

La CNMV admet a tràmit l'opa d'exclusió de Veloç Holdco, filial d'IAG, sobre Vueling

Vueling
CEDIDA

MADRID 5 jul. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha admès a tràmit l'oferta pública d'adquisició d'accions (opa) per exclusió sobre Vueling, la sol·licitud ha estat presentada per Veloç Holdco, filial d'International Airlines Group (IAG), el passat 28 de juny.

En una nota, la CNMV recorda que l'admissió a tràmit "no suposa l'autorització de l'oferta", que haurà de produir-se en els termes i terminis previstos a l'article 21 del Reial decret 1066/2007, de 27 de juliol, sobre el règim de les ofertes públiques d'adquisició de valors.

La decisió ha estat adoptada per la presidenta de la CNMV, Elvira Rodríguez, després de la documentació complementària registrada els dies 1 i 3 de juliol.

Veloç Holdco, filial d'IAG, va sol·licitar l'exclusió de negociació dels títols de Vueling a les borses de valors i la formulació d'una opa sobre l'aerolínia catalana a 9,25 euros per acció, de manera que el grup d'empreses controlarà el 90,51% de la companyia que presideix Josep Piqué.

L'oferta es dirigeix a tots els titulars d'accions de Vueling, excepte a aquells accionistes que van votar a favor de l'exclusió i que a més han immobilitzat les seves accions fins al transcurs del termini d'acceptació de l'oferta.

La junta d'accionistes de Vueling ha aprovat el passat 28 de juny, amb el 99,6% del capital, l'exclusió de negociació a les Borses de Barcelona, Bilbao, Madrid i València de les accions representatives de la totalitat del capital social.

L'oferta, que es formularà exclusivament al mercat espanyol on cotitza, s'estén de manera efectiu a 2,83 milions d'accions de Vueling, representatives del 9,49% del seu capital social.

IAG té, a través de Veloç Holdco, 13,35 milions d'accions de Vueling, representatives del 44,66% del seu capital social total. Al seu torn, Iberia té 13,71 milions d'accions de Vueling representatives d'un 45,8%% del seu capital social.

La contraprestació de l'oferta (9,25 euros per acció) es farà efectiva en metàl·lic. Amb la finalitat de garantir la liquidació de la contraprestació oferta, Veloç Holdco ha presentat un aval, emès pel Banco Santander, per un import de 26,24 milions d'euros per cobrir totes les obligacions de pagament de la societat oferent.

Suposat que Vueling realitzés el pagament de qualsevol dividend, o remunerés de qualsevol altra forma als seus accionistes, amb anterioritat a la data de publicació del resultat de l'oferta, es podrà ajustar el preu, prèvia obtenció, quan procedeixi de l'autorització de la CNMV.

UN PAS MÉS

El novembre de 2012, IAG va llançar una oferta per a la compra de Vueling per un import total de 113,4 milions d'euros, sobre el 54,15% del capital social de la companyia que presideix Josep Piqué que no controla Iberia.

El consell d'administració d'IAG ha aprovat després el maig formular l'opa sobre Vueling sempre que la sol·licitud d'exclusió, la formulació de l'oferta i el seu preu fossin autoritzades per la junta general d'accionistes de Vueling.

Pendent el resultat de l'opa d'exclusió, la CNMV ha de decidir si aquests 9,25 euros són un preu equitatiu.

A IAG encara li queda pendent de controlar un 9,5% del capital de Vueling i si el 90% dels accionistes decideixen acudir a l'opa i vendre, la resta també estarà obligat a fer-ho, mentre que si aquest percentatge és inferior no estaran obligats tot i que tindran accions d'una companyia que no cotitzarà a Borsa i quan vulguin vendre'ls hauran d'acudir al grup d'empreses.

Contingut patrocinat