Publicat 02/08/2019 16:03

La CNMC recorre el reglament de l'AMB sobre vehicles VTC

Conductors de VTC aturats a l'avinguda Diagonal
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 2 ago. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC) ha acordat impugnar davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) articles del Reglament sobre vehicles amb conductor de lloguer (VTC) en l'mbit de l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) perqu en limita la competncia.

Segons ha informat aquest divendres en un comunicat, la CNMC considera que resulten "contraris a la competncia i als principis de regulació econmica eficient", per la qual cosa perjudiquen els consumidors i usuaris.

A parer seu, el Reglament els limita en prohibir la geolocalització del vehicle VTC amb carcter previ a la contractació del servei; també en prohibir que els VTC puguin estacionar o circular per vies públiques quan no estiguin contractats prviament, i en establir un lapse de 60 minuts entre la contractació i l'inici de la prestació del servei, entre d'altres.

Considera que en articles com els citats el reglament aprovat limita la competncia i "no s'ajusta als principis de necessitat, proporcionalitat i no discriminació".

Al seu judici, "tals mesures incideixen negativament en la prestació del servei als consumidors i usuaris finals" i provoquen preus més alts, menys qualitat i innovació, disminueixen l'oferta disponible i aix es tradueix en temps d'espera més llargs.

Amb carcter previ, el juliol del 2018, la CNMC havia recorregut també davant del TSJC, el reglament aprovat per l'AMB per regular el servei VTC a l'rea metropolitana de Barcelona.

Entre altres mesures, aquest reglament exigia una autorització específica per poder prestar serveis en aquest mbit, i actualment aquest reglament es troba susps després de la decisió del TSJC d'adoptar les mesures cautelars sollicitades per la CNMC.

La CNMC s'ha pronunciat en nombroses ocasions sobre la convenincia de fer una reforma integral de la regulació del servei de transport discrecional de passatgers.

Defensa que aquesta regulació global permetria establir un marc jurídic que eviti discriminacions injustificades entre les autoritzacions del taxi i de VTC i que hauria de respectar els principis de regulació econmica eficient en benefici de tots els consumidors i usuaris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés