Publicat 24/05/2019 11:08

La CNMC obre expedients a set operadors, entre ells Orange, BT i Vodafone, per un suposat mal ús del 902

CNMC advierte del perjuicio del "caro" mix energético y dice que regulará con rigor y "escuchando" a agentes
EUROPA PRESS - Archivo

MADRID, 24 maig (EUROPA PRESS) -

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC) ha obert diferents expedients sancionadors a set empreses (Dialoga Servicios Interactivos, Alai Operador de Telecomunicaciones, Operadora de Telecomunicaciones Opera, Orange Espagne, BT España, Vodafone España i Xtra Telecom), per indicis d'un mal ús de la numeració 902.

En concret, aquestes empreses estarien presumptament oferint la contractació de numeració pertanyent al rang 902, proporcionant un benefici econmic a les empreses que els contractaven aquests números, segons ha informat l'organisme presidit per José María Marín Quemada.

Aquest fet podria suposar una infracció greu de la Llei General de Telecomunicacions, en implicar el presumpte incompliment de les condicions determinants de les atribucions i l'atorgament dels drets d'ús dels recursos inclosos en els plans de numeració.

Amb freqüncia, segons ha explicat la CNMC, les empreses contracten els 902 i d'aquesta manera tenen centralitzats els seus serveis sota el paraigua d'un mateix número (molt habituals en serveis d'atenció al client). Es tracta d'un 'número intelligent' que permet a l'empresa conixer des de quin lloc geogrfic es fa la consulta o a quina hora i li permet millorar els seus serveis.

No obstant aix, el preu d'aquestes trucades en general resulta més elevat que les trucades a números geogrfics, perqu no est incls en les tarifes planes que són actualment majoritries en la contractació de serveis de telefonia.

La CNMC explica que aix permet a l'operador fixar el preu que considera oportú. Per exemple, si es truca des d'un fix, el preu acostuma a ser similar al d'una trucada interprovincial, mentre que si es fa des d'un mbil, el preu pot ser bastant més elevat.

La normativa no preveu quins serveis s'han de prestar a través d'aquesta numeració, per sí que prohibeix expressament la retribució a l'abonat que contracta la numeració 902.

Aix significa que l'empresa a la qual l'usuari truca per rebre una informació no pot rebre diners per aquesta trucada. L'usuari paga el cost íntegre de la trucada a la seva companyia telefnica.

Per aquest motiu, les associacions de consumidors han lliurat una batalla contra l'ús del 902 en els serveis d'atenció al client, que consideren que haurien de ser gratuts per als ciutadans.

La CNMC s'ha manifestat diverses vegades sobre els 902 amb la finalitat de protegir els usuaris d'aquestes línies de tarificació especial, una qüestió que també va protagonitzar el podcast d'aquest organisme '902: ¡Mucho cuidado al marcar!'.

La incoació d'aquests procediments no prejutja el resultat final de la investigació. S'ha obert, a partir de l'acord d'incoació, un període mxim de 12 mesos per a la instrucció dels expedients i per a la seva resolució per la CNMC.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés