Publicat 9/1/2019 10:32:25 +01:00CET

La CNMC multa Unipost per retenir de manera indeguda enviaments postals dels seus clients i ocultar-los

Installacions d'Unipost
UNIPOST - Archivo

MADRID, 9 gen. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC) ha multat Unipost amb 80.001 euros per retenir de manera indeguda enviaments postals dels seus clients i ocultar-los.

Segons ha informat la CNMC, aquesta prctica constitueix una infracció "molt greu" de la llei 43/2010 del servei postal universal, dels drets dels usuaris i del mercat postal.

Fonts de l'organisme han indicat a Europa Press que es tracta de la primera multa que s'imposa al mercat postal i atribueixen la baixa quantia de la mateixa a la situació de liquidació de l'empresa. Encara així, ressalten la transcendncia de la mateixa en un context d'auge d'enviament de paquets per l'economia digital.

L'organisme encarregat de supervisar i controlar el mercat postal va tenir coneixement de la conducta illícita d'Unipost grcies a la collaboració ciutadana a través d'una denúncia annima.

Durant la instrucció de l'expedient, la CNMC ha acreditat que Unipost va acumular en les seves installacions de Madrid i Barcelona 3,4 milions d'enviaments sense entregar de dos dels seus clients, corresponents a remeses dels anys 2016 i 2017.

L'empresa, actualment en liquidació, va notificar els fets a l'abril del 2018 als clients afectats i els va instar a recollir els enviaments sense entregar en la seva delegació.

Les empreses que ofereixen el servei postal han de complir una srie d'obligacions a l'hora de gestionar i entregar els enviaments dels seus clients. Entre d'altres, hi ha el dret dels usuaris destinataris a rebre la seva correspondncia i l'obligació de l'operador a garantir la fidelitat en la custdia, segons recorda l'organisme presidit per José María Marín Quemada.

La CNMC vigila l'existncia de lliure competncia al mercat postal i per garantir el Servei Postal Universal, que inclou els drets dels usuaris dels serveis postals. Aquests drets afecten tant els emissors de cartes (en aquest cas clients d'Unipost, empresa actualment en liquidació) com els receptors de les mateixes (persones naturals o jurídiques que no van rebre milions de comunicacions).

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i Unipost pot interposar contra ella un recurs contenciós-administratiu davant l'Audincia Nacional en el termini de dos mesos que comencen a comptar des de l'endem de la notificació.