MADRID, 18 jul. (EUROPA PRESS) -
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha multat amb un total de 194,15 milions d'euros a diferents societats dels grups Amazon i Apple per pactar i executar determinades restriccions de la competència al mercat en línia o 'market placer' d'Amazon que afecten a tercers revendedores de productes Apple i a productes competidors de la signatura de la poma.
Segons ha informat la Comissió, ambdues empreses van acordar incloure una sèrie de clàusules en els contractes que regulen les condicions d'Amazon com a distribuïdor d'Apple que van afectar a la venda de productes Apple i d'altres marques a la web d'Amazon a Espanya.
D'una banda, van restringir "injustificadament" el nombre de revenedors de productes Apple a la web d'Amazon a Espanya, i, per un altre, van limitar els espais publicitaris on poden anunciar-se productes competidors d'Apple a la web d'Amazon a Espanya, detalla la CNMC.
Finalment, van limitar la possibilitat que Amazon dirigeixi campanyes de màrqueting a clients de productes d'Apple al seu web a Espanya per oferir-los productes competidors d'altres marques.