Publicat 24/01/2019 20:28

La CNMC demana a les comunitats que regulin per garantir la continuïtat d'Uber i Cabify

VTC
RICARDO RUBIO/EUROPA PRESS - Archivo

Davant les "limitacions" del Decret del Govern i "en benefici dels ciutadans"

MADRID, 24 gen. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC) ha instat els governs regionals a desenvolupar "com més aviat millor" una normativa autonmica que garanteixi que el servei de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), el que donen plataformes com Uber i Cabify, "se segueixi prestant en el futur".

El 'superregulador' realitza aquesta "recomanació" en l'informe que ha ems sobre el reial decret llei que el Govern central va aprovar al setembre del 2018 per habilitar les comunitats a regular les VTC i obrir a més la porta al fet que els ajuntaments puguin limitar el seu nombre de cotxes.

La CNMC considera que aquest decret conté "limitacions" que "perjudicaran els clients, ats que "la prdua de competncia" es traduir en "preus i temps d'espera més alts i qualitat més baixa dels serveis, tant de taxi com de VTC".

No obstant aix, recorda que el text encara no est tancat, en tramitar-se com a llei al Congrés, i a més "obre la porta a la intervenció de comunitats i ajuntaments".

Així, en la primera de les recomanacions que acompanya la seva anlisi, la CNMC insta al fet que es desenvolupin "el més aviat possible" normes autonmiques que permetin la continutat de serveis urbans de VTC.

En aquesta línia, aconsella propiciar la "mxima coordinació entre administracions" amb la finalitat d'"evitar més segmentació del mercat" i recorda als governs regionals que "han de seguir els principis de bona regulació" i evitar restriccions de competncia que puguin "perjudicar innecessriament els ciutadans".

L'informe de la CNMC coincideix amb la recrudescncia de la 'batalla' oberta entre el taxi i els VTC i amb la imminent aprovació d'un decret llei a Catalunya que regula l'activitat dels VTC i davant del qual empreses com Cabify i Uber han advertit que deixaran de prestar servei a Barcelona.

Així mateix, l'informe se suma als pronunciaments que el 'superregulador' ha ems en els últims anys en contra de les normatives aprovades per diferents governs per limitar els VTC, que fins i tot en ocasions han recorregut als tribunals.

En la seva anlisi, la CNMC recorda que la legislació vigent sobre aquests dos transports "perjudica innecessriament els usuaris finals perqu limiten artificialment el nombre de vehicles de tots dos i la seva capacitat per millorar i desenvolupar nous serveis".

AIXECAR EL LÍMIT 1/30.

Per aix, en el seu capítol de recomanacions, el 'superregulador' crida a aixecar l'actual limitació legal per al nombre de vehicles de VTC i de taxis que poden circular. Es tracta de la rtio d'un VTC per cada trenta taxis fixada en la llei per donar llicncies i que actualment ja s'ha sobrepassat.

La CNMC advoca per la liberalització gairebé completa del sector. Així, també demana "flexibilitzar" el taxi, "eliminant restriccions que impedeixen millorar el seu servei" i "evitar discriminacions" entre aquest transport i els VTC quant als requisits que hagin de complir en matria d'horaris, calendaris, tipus de vehicle, circulació i estacionament.

A més, crida a permetre que els cotxes d'empreses com Uber i Cabify puguin prestar serveis en altres comunitats que no siguin les d'origen.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés