Actualitzat 18/06/2018 16:55

Ciutadans s'oposarà al Parlament que els diputats presos o escapolits cobrin dietes per desplaçament

 Inés Arrimadas, Cs
EUROPA PRESS

MADRID 18 juny (EUROPA PRESS) -

La portaveu de l'Executiva nacional de Ciutadans i líder del partit a Catalunya, Inés Arrimadas, ha afirmat aquest dilluns que el seu partit s'oposarà a la Mesa del Parlament que els diputats independentistes que són a la presó preventiva o a l'estranger fugits de la Justícia cobrin dietes per desplaçament.

Després d'assenyalar que els desplaçaments "no es produeixen" perquè aquests diputats "no treballaran al Parlament", ha manifestat que "és d'autèntica vergonya que després de donar un cop d'estat, d'escapolir-se de la Justícia i de cobrar cada mes el seu sou de diputat, damunt vulguin cobrar les dietes".

"Ens oposarem a la Mesa, ja està bé de pagar-los la festa", ha declarat en la roda de premsa posterior a la reunió del Comitè Executiu de Cs.

En un escrit registrat al Parlament, JxCat demana que Carles Puigdemont, Jordi Sànchez, Jordi Turull i Josep Rull cobrin les dietes que corresponen als diputats per l'exercici de les seves tasques parlamentàries en funció de la distància entre el seu lloc de residència i la Cambra catalana.

EL REI HAURIA DE PODER ANAR A QUALSEVOL MUNICIPI

D'altra banda, la líder de Ciutadans a Catalunya ha qualificat d'"absolutament absurd" que "l'independentisme es reafirmi a declarar persona non grata al cap de l'Estat", Felip VI, com ocorre a Girona per decisió del Ple de l'Ajuntament.

Al seu judici, el Rei hauria de poder anar "a qualsevol municipi de l'Estat", i considera "demencial" que "el sectarisme separatista tingui les mans lliures per poder insultar i atacar les institucions de tots els espanyols".

En aquest context, Arrimadas ha acusat el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, de "pactar el futur d'Espanya" amb els partits independentistes, que, des que es va deixar d'aplicar l'article 155 de la Constitució a Catalunya, "impedeixen actes de Ciutadans a Vic, no condemnen la violència dels Comitès de Defensa de la República, han tornat a obrir el Diplocat" i "segueixen amenaçant amb la il·legalitat".

Contingut patrocinat