DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS
BARCELONA 23 febr. (EUROPA PRESS) -
La consellera de Justícia de la Generalitat, Lourdes Ciuró, ha assegurat aquest dimecres que el seu departament apostar per "mesures penals alternatives i la justícia restaurativa com el millor sistema per garantir la reinserció de les persones preses".
"Les presons són una eina necessria i imprescindible del sistema i les volem posar al centre. Igual que tenim escoles i residncies, tenim presons", ha dit preguntada en el ple del Parlament pel diputat de Vox Sergio Macián.
Ciuró ha assegurat el compromís del Govern a "mantenir dignes els espais i renovar i reformar els més deficitaris" dins el sistema penitenciari, amb la fi també de perseguir aquesta rehabilitació.
Després que Macián ha acusat el Govern de fer un ús injust de les competncies penitenciries, Ciuró ha replicat que el sistema "compleix escrupolosament amb les línies i directrius que es requereixen per poder donar beneficis penitenciaris", amb l'objectiu de facilitar la rehabilitació.
"Volem afavorir la rehabilitació de les persones a través de concessions de llibertats quan toquen i seguint els preceptes i les disposicions dels jutges de vigilncia penitenciria", ha remarcat Ciuró, que ha assegurat que el sistema penitenciari catal representa un dels millors xits de reinserció d'Europa.