David Zorrakino - Europa Press - Arxiu
BARCELONA, 6 ago. (EUROPA PRESS) -
La consellera de Justícia de la Generalitat, Lourdes Ciuró, ha assegurat que amb els moviments migratoris el castell ha guanyat presncia a l'església catlica i "el catal ha retrocedit", mentre que abans era la llengua que es parlava tradicionalment, assevera.
Ha sostingut que la pandmia també ha afavorit aquest fet ja que "les religions van fer molt ús d'Internet per arribar a altres pasos, molts de parla castellana", ha dit en una entrevista en el diari 'El Punt Avui', recollida aquest dissabte per Europa Press.
Ha explicat que a Catalunya hi ha 13 confessions i que en totes hi ha hagut una "reculada generalitzada" del catal, davant el qual ha apuntat que la seva Conselleria aposta per utilitzar la llengua per treballar la cohesió.
En aquest sentit, ha recordat el pacte 'Religions per la llengua', impulsat per la Generalitat, en el qual hi ha adscrites 53 entitats compromeses a fer accions religioses en catal "com traduir pregries o utilitzar el catal en les seves xarxes socials".
I ha defensat que "quan una persona vol resar ho ha de poder fer en la seva llengua i per aix cal normalitzar l'ús del catal en les religions".
D'aquesta manera, ha indicat que la Conselleria est "potenciant les parelles lingüístiques en l'mbit religiós, tal com es fa en altres mbits en collaboració amb la Plataforma per la llengua".
EL PAPA DE ROMA
Preguntada pel dia en qu va saludar el papa de Roma en l'estrena del documental 'El Camino Ignaciano' a la Filmoteca Vaticana, Ciuró ha respost: "Va ser molt emocionant, és una persona molt agradable, ho dic de deb; transmetia bondat".
I ha assegurat que el Papa coneix la situació de Catalunya: "Est perfectament al cas de tot, sap qu és Catalunya i aquí hi té bones amistats".